Wednesday, September 15, 2010

KeNaPa????

KENAPA??? itu satu persoalan yg selalu bmain dlm fikiran aku..adil ke dunia nie?? kenapa bila seseorang insan berkasih slh seorang akan wat hal?? aku x ckp sume org..tapi aku sndri penah lalui sume tu, kenapa bila kita syg kn some1 akhirnya akn bpisah?? kenapa bila bcinta kdg2 kite rase x dhargai?? aku pn xtau ape jwpn nye..tapi yg aku tau dan selalu aku ckp,manusia nie ada mcm2 perangai.....

2 comments:

  1. dear mira..

    Allah jadikan kita berpasangan dan bercinta.
    dengan pasangan yang salah
    supaya kita dapat menghargai pasangan kita yang sebenar kelak dan menyayangi dia sepenuh hati kita..
    Allah and dunia ni xsekejam yang kita sangka.
    setiap yang berlaku ada hikmahnya.
    jadi,kumpulkan semangat dan kekuatan kita utk mengharungi kesedihan itu kerna kesedihan itu adalah ubat paling berharga supaya kita menghargai waktu kegembiraan nanti..
    berdoa dan terus berdoa..
    agar kita dipertemukan dengan jodoh yang sesuai dan yang paling penting jika kita inginkan yang terbaik dan pasangan yang terbaik dalam hidup berubahlah.bukan utk diri kita shj ttpi utk masa hadapan.

    ReplyDelete
  2. Dunia tidak adil? tp ingatlah..Allah maha ADIL..kembalilah kpd pencipta kita..apabila hati kita sudah ada utk yang maha ESA insyaallah segalnya mudah..cinta itu indah bukan? jgn sesekali anda kata cinta itu kejam, tidak indah..cinta tidak pernah salah syg..manusia yg salah..salah memilih pada hal Allah sudah memberi pilihan utk kita..kenapa kita perlu pilih jalan yg slah sedangkan dah terbuka luas jalan yg diredhai Allah..semakin kita jauh maka semakin lukalah kita dan mulalah timbul rasa ketidakadilan dunia ini sedang kan kita yg meletakkan diri kita di tempat yg salah..

    ReplyDelete